Klassebeskrivelse

ROCKET

Tid: 90 min  

Nivå: Passer best for deg som har praktisert yoga i minst 6 mnd.

ROCKET yoga-rutinen er designet til å være en nyansert praksis som inviterer til bevegelse. Gjennom pust, solhilsner, bakoverbøyer, arm og benbalanser sper den læren om Ashtanga vinyasa yoga i en kraftfull og levende flyt.

Denne yogaformen er levende og åpen for at utøveren skal få rom til å finne sin egen måte å møte Ashtangaens fysiske praksis på. Her vil du få lov til å utforske komfortsonen din uten prestasjon og fra et sted av glede. Forvent deg en svett time med kraftig pust.

YIN Yoga

Tid: 75  min  

Nivå: Alle nivåer (veldig nybegynnervennlig)

Yin yoga er en rolig yogaform og gir derfor en god avspenning i en krevende hverdag og komplimenterer de aktive yogatimene. Vi arbeider oss in i passive yogastillinger (sittende og liggende), over lengre tid for å frigjøre og tøye bindevev, dyp muskulatur og ledd. Fokuset ligger i å åpne opp området rundt rygg, hofter, skuldre og skape balanse i kroppen. 

Klassen blir undervist med rolig musikk, dempet belysning og myk veiledning inn og ut av stillingene. Denne klassen er designed for at du skal få nyte alenetid i stillhet, ro og å fylle opp med ny energi for å ta med ut i ditt daglige liv. Kom å nyt Yin.

Basic Flow

Tid: 75  min  

Nivå: Alle nivåer (nybegynnervennlig)

Beginners Flow er for deg som er ny til yoga eller deg som trenger å praktisere i litt roligere tempo. Her får du en grunnleggende gjennomgang av base-posisjonene i yoga samtidig som du blir introdusert til elementer som pusteteknikk, anatomi og det å bli kjent med din egen kropp.

Beginners Flow er for alle nivåer, så selv om du er godt kjent med yoga vil du kunne delta og nyte det at du vet hvor du skal og kun trenger å fokusere på pust og tilstedevarelse.

Vinyasaflow

Tid: 75  min  

Nivå: Alle nivåer

Vinyasa yoga er en energisk og lekende yogaform hvor det å puste i takt med kroppens bevegelser er et viktig element. Denne synkroniseringen mellom pust og bevegelser resulterer i en svært jevn trening, og det øker mental fokus.

På denne klassen får du styrket og åpnet kroppen gjennom oppkvikkende,

dynamiske bevegelser og kreative sekvenser. Denne timen løfter energien, og du kommer ut med en følelse av ny letthet i kropp og sinn. 

Hatha Flow

Tid: 75  min  

Nivå: Alle nivåer (veldig nybegynnervennlig)

Hatha er en tradisjonell yogapraksis hvor vi jobber med asana, pranayama og meditasjon. I asana holder vi stillingene statisk, og målet er å finne roen i hver stilling. Pranayama er en praksis hvor vi trener pusten til å bli dypere og saktere. I meditasjon trener vi på fokus og tilstedeværelse. Timen har et rolig tempo og passer for alle nivåer.

Yoga Spa

Tid: 60  min  

Nivå: Alle nivåer (veldig nybegynnervennlig)

Yoga Spa er den klassen du går til når du kjenner for en velfortjent belønning. Timen undervises i dempet belysning, med myk og rolig musikk og levende lys. Instruktøren går rundt og gir alle en lett massage gjennom timen med velduftende, eteriske oljer. Med enkle og få forklaringer får hodet mulighet til å slappe av under timen og tankene vil etterhvert bli stille. Dette er en eksklusiv klasse som har som fokus på å få deg helt ut av hverdagen og inn i en dyp ro som du tar med deg ut i kvelden og helgen.

Core Flow

Tid: 45  min  

Nivå: Alle nivåer, (strong time)

I denne klassen er målet å bygge styrke og lære å finne kontakt med musklene omkring kroppens kjerne. Ofte kan det kjennes utfordrende ut å jobbe lenge i dette område, og det kanskje ikke er noe du vil gjøre alene i stua. Derfor vil denne klassen ha mange forskjellige sekvenser der vi sammen jobber over en kort, intens periode for å siden ta kroppen ut av øvelsen og strekke den ut.

 

Mange øvelser vil være kjente, som planke og båt, men med spennende overganger og kreative innspill til de tradisjonelle posisjonene. Vi vil ta oss tid til å jobbe igjennom alle fire sider av kjernen; bakre, fremre og begge sidene, for å bygge jevn styrke i hele kroppens midtparti.

Forvent en skikkelig treningsøkt for kjernen, der du får mulighet til å utfordre komfortsonen ved å tørre å gjøre det lille ekstra. Denne timen passer for deg som liker høyt energinivå, med musikk som hjelper deg til å ville ta de siste repetisjonene. Shavasana etter timen vil være en opplevelse for seg selv!

DaRe Timeplan

 

I forbindelse med helgekurs utgår timer disse datoene:

1-3 november 2019

29 nov -1 des 2019

Som erstattning for dette setter vi inn: Vinyasaflow lørdag: 16/11 og 23/11.

Yin Yoga søndag : 17/11 og 24/11

20 December - 5 Januar:   Studio åpent, med redusert timeplan i forbindelse med jul og nyttår. Medlemskapen går som vanlig.

Hips & Heart

Tid: 60  min  

Nivå: Alle nivåer 

Hvis du ennå har til gode å finne gleden i hjerte og hofte-åpnende stillingene, er det på tide å begynne nå. Hjerteområdet og hoftene er di områdene som oftest holder på mye spenninger og er en stor del av hvordan vi opplever følelsen av frihet i kroppen vår. Etter denne varmende flowen vil hele kroppen nyte en høyd energinivå og humøret ditt vil ha fått seg en skikkelig "boost".
Ikke vær redd for å delta på timen selv om du ikke har så mye erfaring med bakoverbøying og hofteåpnere. Det finnes modifkasjoner for alle stillinger.

Meditasjon

Tid: 30 min  

Nivå: Alle nivåer 

Denne timen er satt av til å utforske forskjellige former for meditativ praktisk, med mål gi deg enkle redskaper som du kan bruke i hverdagen din for å oppnå indre ro, mindre stress og bli mer bevisst på dine tanker og følelser og hvordan de påviker deg og livet ditt. 

© 2016 by Daniella Brosché. Dare Yoga <to give yoga>